donderdag 14 mei 2009

Examen


Van de week was het zover, ik moest terug in de schoolbanken. De droom die mij al jaren achtervolgt werd weer werkelijkheid. Het ging om een veiligheidscursus bij een chemieconcern. Deze moest worden afgelegd om toestemming te krijgen op het terrein te kunnen fotograferen. Om mij heen een gezelschap van aannemers met dikke buiken en harde stemmen. In korte krachtige zinnen werd gesproken. Ik was al snel de jongen die wilde foto’s maken. Mijn baard was het eerste mikpunt van spot, die moest eraf, zodra ik hier terug zou komen. Aan het einde volgde een examen bestaande uit multiple choice vragen. Tot mijn grote schaamte zakte ik hiervoor. Ik vermoedde strikvragen, maar de vragen waar juist heel simpel. Alleen duurde het twee herkansingen lang voordat ik dat doorhad. 

Geen opmerkingen: