zondag 21 februari 2010

Geluid


Deze week kreeg ik een mailtje van mijn buurman. Of ik wat aan het geluidsprobleem wil doen. Rare vraag eigenlijk. Verwacht hij een andere vloer boven zijn hoofd, zacht dempend tapijt? Dat ligt al onder de houten vloer waar ik op leef, maar is kennelijk niet genoeg. De buurman zou eens moeten weten hoeveel lagen de huidige vloer en zijn plafond bevat.
Er is dus maar een oplossing: ik zoek het in veranderingen. Ik maan mijn dochter niet meer te spelen, zeker geen duik vanaf de bank richting de vloer te maken, haar favoriete tijdsverdrijf. Bezoek met hakken aan kijk ik net zo lang naar de voeten totdat de schoenen uitgaan. Gelukkig heb ik een paar zeer comfortabele wintersokken paraat.
Zelf loop ik sinds een paar dagen op mijn tenen, muziek luister ik alleen nog via de ipod en wanneer ik de buitendeur hoor dichtgaan durf ik weer iemand te bellen. Want wat is een goed gesprek zonder door het huis te ijsberen?
Ja, je zou kunnen zeggen dat er iets is veranderd.

Geen opmerkingen: