donderdag 29 juli 2010

Wandelende tak


Enige weken terug kreeg ik 4 wandelende takken te logeren van mijn dochter Gaia. De instructies waren: maak de bak iedere week een keer schoon en geef ze gewassen klimmop blaadjes te eten. In het aquarium vond de eerste dagen weinig actie plaats,de takken zaten steeds op dezelfde plaats aan het glas gekleefd. Ik maakte mij soms zorgen over de staat van leven van de dieren. Na 12 dagen ontdekte ik opeens een vervelde wandelende tak, levenloos aan een klimmop blaadje hangend. Deze was toch echt dood en werd begraven in de tuin. Ik moet mijn dochter toch kunnen vertellen waar tak nummer 4 gebleven is. Daarna namen de zorgen niet af, de wandelende takken verkleurden bijna wekelijks en bleven even levenloos hangen als daarvoor. En dan opeens was er weer een dag vol actie en beweging. Vanmorgen ontdekte ik, daags na het schoonmaken van de bak, opnieuw het karkas van een wandelende tak. Natelling leerde echter dat de 3 overgebleven takken nog altijd in leven waren. Eentje moest zijn velletje hebben verlaten, of er waren inmiddels meer van deze merkwaardige wezens in de bak aanwezig. Niet te onderscheiden van de klimmop die het grootste ruimte van het aquarium vult.

Geen opmerkingen: