zondag 6 december 2009

Metro


In downtown Miami vind ik een toegankelijk Metropolis. Er rijdt een onbemande metro in een cirkel. Die is goedkoop en de frequentie is groot. De metro rijdt over een verhoogde magneet baan, soms door gaten in gebouwen. Een foto die ik inmiddels heb gemaakt toont de fascade van een gebouw. Binnen is een parkeergarage en op een verdieping is een sleuf. Daarbinnen is een metrostation. Het is heel fascinerend te zien hoe deze stad met het gebrek aan ruimte omgaat.
Eerder op de avond fotografeerde ik vanaf een tallud. Overdag gespot en ’s avonds teruggevonden. Hier vanaf vind ik het perfecte standpunt en de juiste afstand boven het straat niveau. In New York zouden overal hekken staan om mensen hier weg te houden, maar hier in Miami is deze plek te bereiken. Tijdens de opname klimmen twee mannen omhoog. Eerst voelt het alsof ze naar mij toekomen, totdat ze twee meter onder mij onder het viaduct kruipen, ze zien mij niet eens. Hier blijkt later hun slaapplaats.

Geen opmerkingen: