maandag 17 november 2008

Verzekering


Regelmatig wordt mijn advies gevraagd door mensen die een nieuwe camera willen aanschaffen. Waar ik deze eer aan dank is mij een raadsel, ik heb nauwelijks verstand van die apparaten en ze interesseren mij evenmin. Ik werk met een aantal systemen en pas als ik daar uitgegroeid ben is het tijd voor verdere orientatie. Meestal zeg ik tegen mensen: ‘ik ben geen camera verkoper’, ga naar de winkel of check ‘dpreview’.
Maar vandaag kocht ik een nieuwe ‘zakcamera’, noodgedwongen en voor de derde keer in twee jaar een Canon uit de G serie. De voorgeschiedenis is een ingewikkeld verhaal. Eerst kocht ik een G7, deze liep vorig jaar op een reis een aantal niet te herstellen lens-krassen op. Na jaren kon ik mijn doorlopende reisverzekering eens aanspreken. Van de uitkering en een kleine meerprijs kocht ik vervolgens de opvolger de G9. Top camera, het moet gezegd, snel, vindingrijk en alles wat een fotografen hart begeert. Maar onlangs viel deze camera tijdens een sprong uit mijn zak. De bediening op de achterkant werd hierdoor onbruikbaar, opnieuw lens krassen en nog iets later veranderde de display in een alarmerend roze. De doorlopende reisverzekering heb ik nog steeds, alle reden om deze aan te spreken is aanwezig. Maar wie gelooft nu mijn verhaal als ik een jaar na de eerste schade opnieuw een Canon type G claim.

Geen opmerkingen: