dinsdag 3 maart 2009

Putje

In mijn tuin zit een ingemetselde put die overloopt. Wat erin zit is nog erger dan stront. Er moet een loodgieter komen. Wat is het toch met dit gilde? Een afspraak voor in de middag wordt niet nagekomen. Telefonisch kom ik achter onverwachte overdrukte. Daar waar de fatsoenlijke wereld even opbelt om de vertraging te melden wordt dat deze keer nagelaten.
Een nieuwe afspraak voor de volgende dag wordt overeengekomen, tussen 8 en 9 uur. Om half 9 bel ik hem op, ik wil niet nog een keer voor niets zitten. “9 uur ben ik zeker bij u....”, wordt gemeld en om 9:45 loopt een man met knecht en moddervoeten de kamer binnen. Ik verstom als ik de inhoud van het putje zie en mij realiseer dat deze man het leeg gaat halen. Terwijl hij bezig is mompel ik “wat een shit klus”. Hij antwoord met een veelbetekende knik “tja, je moet wat”.

Geen opmerkingen: