zaterdag 14 maart 2009

Routine


Het schrijven op deze blog is een onmisbare routine geworden. Het begon ooit op reis, waar ik verslag deed van het leven in het buitenland (eerder deed ik dat in Shanghai). Ik schreef voor geliefde personen in mijn directe omgeving, een manier om contact te houden. Daarna werd de site een tableau voor oefening, het delen van gedachten, een schetsboek met achtergronden over mijn werk. Een enkele keer nam het schrijven zelf de overhand en kreeg fictie de ruimte. Chronologie werd steeds minder belangrijk. Zo kon ik met terugwerkende kracht herinneringen een plek geven. De veranderingen in mijn leven waren onderhuids ook af te lezen, zeker voor mensen die mij kennen en weten wat er in mijn leven speelt.
De komende weken keer ik terug naar waar het begon, ik reis weer naar Shanghai, nu om een tentoonstelling te maken in the Eastlink gallery. Een gelegenheid om beelden die ik aan deze stad ontleende weer terug te geven.

Geen opmerkingen: