zaterdag 12 september 2009

Exotisch


Staande op het laatste weggetje van Tiera del Fuego ging de telefoon, een onverstaanbare dame aan de lijn. Ze probeerde het herhaaldelijk opnieuw en steeds zonder succes. In het hotel aangekomen lag er een message van Johnny Walker, of ik langs wilde komen voor een proeverij van singel malt whiskeys.

Ik werd gebracht naar een vijf sterren hotel een half uur buiten Ushuaia in de bergen. Daar aangekomen viel ik volkomen uit de toon. De beau monde van Ushuaia was komen opdraven, dames geperst in paardensport outfit, heren in casual, facelifts all around.

Voor de brand ambassador, Mr Juan Carlos Bauder van Johnny Walker was ik exotisch genoeg, the overseas artist is geen slechte rol om aangemeten te krijgen. Al spreek ik nauwelijks Spaans was de lezing enerverend om mee te maken, vooral het vurige betoog over smaak werkte aanstekelijk. En steeds na iedere ronde werd er met mij getoast onder de flitsende camera's van de aanwezige fotografen.

Geen opmerkingen: