maandag 7 september 2009

Tax Free


Op de terugweg naar Nederland koop ik taxfree goederen in Buenos Aires. De vlucht verloopt via een tussenstop in Parijs, na 13 uur vliegen komen we hier aan. Precies tijd genoeg om de overstap te maken worden mijn taxfree goederen (whiskey) geweigerd door de security. De enige optie is deze in te checken. Dezelfde security beambte die mijn flessen tegen heeft gehouden vind het nodig om mij 5 minuten later nog eens even flink te fouilleren. Het valt niet mee om geduldig te blijven en dit alles te ondergaan.

In Amsterdam verbaast het me niets om vast te stellen dat de tas ontbreekt op de bagageband van Air France. Pas drie dagen later is de tas terecht, althans, wat er nog van over is. Het blijkt een tas met glas scherven te zijn, niets van de oorspronkelijke inhoud is nog herkenbaar. Het zal me daar een feestje geweest zijn op Charles de Gaulle.

Geen opmerkingen: