vrijdag 12 september 2008

Durban


De weg door Kwazulu Natal in de richting van de Indische Ocean is adembenemend. Zij voert door prachtige heuvellandschappen, geel, groen en rood van kleur en afwisselend zwart door de tactiek van de verbrande aarde. Tijdens de tocht veranderd steeds het weer. Er is veel mist en zachte motregen. Vanuit de mist doemt de stad Durban op. De varieteit aan bomen neemt weer toe.
Een van de reden om naar Durban te gaan is een serie over de nieuwe voetbal- stadions, die worden gebouwd voor de worldcup in 2010. In Johannesburg fotografeerde ik het FBH stadion in relatie tot de minedumps. In CapeTown zag ik een VOC schip in het stadion in Greenpoint. Het stadion in Durban lijkt op een brug met een bak eronder.
Vanuit Joburg boekte ik gisteren een hotel. Kijkend naar de plattegrond van de stad vermoedde ik een flamboiant uitzicht.
Om mijn kamer te betreden schuif ik de keycard in de sleuf. Die blijkt niet te werken en ik moet bij mijn aankomst drie keer op en neer van de zestiende naar de groundfloor. Uiteindelijk krijg ik andere een kamer op de vijftiende etage. Mijn geluk kan niet op als ik het uitzicht zie en de perfect gepositioneerde vorm van het stadion in de diepte.

Geen opmerkingen: