woensdag 10 september 2008

Bed


Het huis waar ik woon wordt schoongehouden door een werkster, zij komt iedere week twee keer. Ze stofzuigt, maakt de keuken en de badkamer schoon. Inmiddels is zij onmisbaar voor ons slordevossen.
Opmerkelijk is de wijze waarop zij het bed opmaakt. Al vanaf het eerste begin draait zij consequent mijn dekbed om. De werkster vind dat het hoofd moet liggen bij het voeteneinde. In het begin leek het nog een toevalligheid, maar het is inmiddels een regel. Iedere keer als de werkster is geweest ligt het dekbed omgedraaid. Ook bij mijn huisgenoten doet zij dit en iedereen draait na haar komst op maandag en vrijdag het dekbed weer terug naar de oorspronkelijke positie. Een enkele keer oppert iemand wel eens om aan haar te vragen waarom zij dit zo doet, maar de eerst volgende vrijdag wordt gedwee het dekbed weer terug gedraaid. Misschien denkt zij dat we in het dekbed slapen, alsof het een slaapzak is.

1 opmerking:

Unknown zei

Hilarisch! Dat verhaal van het omgedraaide dekbed. Mijn werkster in Jo'burg deed dat ook altijd, en ik hoorde het ook van collega's. Weird zeg. Ook stom van ons dat niemand dat ooit gevraagd heeft. Zal altijd een mysterie blijven...