dinsdag 9 september 2008

Fundraising


Vandaag is fundraising dag. Je gaat met een grote groep politiemannen op een drukke straathoek staan, sluit de hele weg af en houdt vervolgens iedere auto aan die passeert. Dan zeg je: “today I’m gonna check your car and then I’m going to write you a ticket”. Het resultaat staat dus al vast en het geld wordt geincasseerd. Mijn oude gele toyota is de laatste week al vaker het doelwit geweest van dergelijke acties. Gisteren werd ik nog aangehouden bij de oprit naar de snelweg. De agent aldaar, een relaxte gast, liet me weten de indruk te hebben, dat deze auto zou zijn gestolen. Omdat mijn nummer plaat sinds enkele dagen achter de vooruit ligt, het resultaat van een kleine botsing met een uitparkerende onbekende. Het gesprek dat volgde ging over het buurland van Nederland en de overeenkomsten in taal. De nummerplaat was toen geen probleem. Een dag later is dat wel het geval en gezien de hoeveelheid agenten is een bribe ook geen optie. De agent die de ticket schrijft moet het duidelijk hebben van dit moment in zijn leven, hij neemt ruim 20 minuten de tijd om mijn naam, het kenteken en nog wat andere onduidelijke codes te noteren.

Geen opmerkingen: