dinsdag 1 juli 2008

De viooltjes weten dat ik ga


Het vertrek vereist het omzetten van de mentale knop. Afscheid nemen van dierbaren valt zwaar, maar eenmaal achter de rug opent zich een wereld van mogelijkheden.
Op de achtergrond vertrekt een cruiseschip uit de haven van Rotterdam. Vuurwerk wordt ontstoken en klinkt al een kwartier lang, terwijl de hemel roze kleurt.
De dag voor mijn vertrek is fijn, eindelijk eens tijd om het atelier opruimen en terug te blikken op de afgelopen periode.

De komende tijd zal ik mijn werkterrein verleggen naar Johannesburg, waar ik kan werken in een artist residency 'The Bag Factory'.
Het geeft ruimte en vertrouwen te weten voor langere tijd concentratie te hebben en te verblijven in een artist community. Al raden veel mensen de stad wegens onveiligheid af zie ik vooral mogelijkheden voor mijn werk. Nu maar hopen dat de situatie in Zimbabwe niet opnieuw zorgt voor een golf van 'xenophobic violence'.

Geen opmerkingen: