maandag 28 juli 2008

The World of Samoosa


De wijk Fordsburg waar The Bag Factory zich bevind is de laatste jaren een gebied waar veel Indiers en Pakistanen werken en handel drijven. De grote Moskee aan tegenover is daar mede het gevolg van.
The world of samoosa is inmiddels mijn favourite restaurant. Het is verborgen in de achterste regionen van The Oriental Plaza, een shopping mall en een trip into Asia. Alles uit het Verre Oosten is hier verkrijgbaar, kleding, cheap toys, gsm’s, kruiden, stoffen.....
The world of samoosa is een soort snackloket gerund door mannen met strenge lange baarden. Een klein gangetje leidt tot een achtervertrek waar o.a. currys kunnen worden gegeten. Het fijne aan de plek is de privacy, het fantastische eten en de gastvrijheid. Als ik er lunch komt halverwege de maaltijd de eigenaar, meestal druk doende, even een praatje maken. Het bordje ‘please wait to be seated’ mag ik sinds kort negeren, er gelden stricte regels in dit restaurant, maar vaste klanten hebben zo hun privileges.
Om de tijd te doden vouwen bedienden de samoosa doosjes voor het uitgifte loket. Halverwege mijn maaltijd komt de bediende meestal vragen of alles naar wens is, de hoeveelheid voedsel op mijn bord is haar klok. Na de maaltijd volgt een handen schuddend afscheid met minstens vijf mensen.

1 opmerking:

Rubén Dario Keimeer zei

He Hansa, Gaat'ieGoed ?!

Sta in een Poolse AppleStore je BlogEpisodes tot me te nemen. Klikt DIK aldaar. Heb net een Permission te pakken om een glooiend dak van van een kersverse ShoppingMall in Warsawa te foto'en.
Lees met plezier de berichten, Keep 'm Coming.

TakeCare,
Ciao Ruben