vrijdag 1 augustus 2008

Alta en Eugene


Ik ben vandaag gast bij Alta en Eugene, de eigenaren van een boerderij en B&B nabij Rouxville. Dit is een plek waar je je ouders naartoe zou willen sturen.
Het gastenverblijf is een schattig klein huisje waar vroeger kleine mensen hebben gewoond. Het staat geheel tot mijn beschikking en ik kan kiezen uit drie slaapkamers. Om figuren zoals ik te behoeden van een kopstoot hangt in iedere deuropening een klein houtje aan een touwtje.
Mijn aankomst via de lange oprijlaan werd ondanks het donker onmiddelijk opgemerkt en het electrische hek ging als vanzelfsprekend open. Daar stond Eugene, een bonkige man die me meteen met ‘Hello Hans’ begroette. Het hele gezin raakte vervolgens in rep en roer, men had immers voor mij gekookt. Een ware lasagne werd gebracht en iedereen noemde mij bij naam. Het is een beetje als thuis komen. Achter mij brand nu de houtkachel en een heerlijk glas rode wijn maakt de maaltijd compleet.
Het vertrek uit Joburg was vannacht. De stad lag al om 6 uur ver achter mij en de zon kwam mij tegemoet op de onmetelijke vlakten tussen Joburg en Bloemfontein. Mij was verteld dat het eerste deel van de reis heel erg saai zou zijn, maar het tegendeel bleek waar. Prachtige glooiende landschappen met op de achtergrond bergruggen. Prettige leegten met geel gras en verbande vlakten, af en toe een groene afwisseling.
Morgen ochtend zal ik pas echt zien waar ik ben, al was ik hier vanmiddag even om de weg te leren, ik koos ervoor om de zonsondergang te benutten voor een opname in deze buurt.

Geen opmerkingen: