woensdag 13 augustus 2008

Julia


Sandton, het postmoderne business center van Johannesburg. Het hoogste gebouw van dit gebied is de Michelangelo Tower. Een gelijknamig hotel is gehuisvest in de hoogste verdiepingen van dit protserige bouwwerk, zichtbaar vanuit alle hoeken van Johannesburg. Ik heb toestemming om te fotograferen vanuit de hoogst gelegen Penthouse. Het uitzicht is 360 graden en er is een tweede verdieping met een balkon. In de penthouse hangt echte kunst en er staan echte sculpturen, een waar unicum voor een hotel. Daar boven waait er behoorlijk en de temperatuur is met het ondergaan van de zon aanzienlijk gedaald.
Ik word bewaakt door Julia. Zij is van de security en brengt de hele dag door in deze vertrekken. Merkwaardig genoeg is de Penthouse geheel verloederd. Alles ziet eruit alsof een renovatie op stapel staat. Julia is een vrouw zonder stem. Zij is gekleed in een grappig uniform. Haar huidige werklocatie dankt zij aan het ontbreken van haar vocalen. Die is zij al 6 maanden kwijt en het is haar aan te zien, ze oogt fragiel en kwetsbaar. Voorheen werkte ze bij de slagboom, maar door het ontbreken van haar stem werd dit werk onmogelijk. Uitgerekend vandaag raakt een onderdeel van mijn camera zoek. Ik moet hierdoor 3 keer naar beneden en Julia gaat mij puffend voor. Zij beheert alle sleutels. Het kost me moeite haar alleen te laten. Een schrale troost is dat zij iedere dag het mooiste uitzicht geniet van Sandton.

Geen opmerkingen: