vrijdag 15 augustus 2008

Zim


Op weg naar The Bag Factory herken ik inmiddels wat mensen. We passeren elkaar elke dag in de morgen. Dichtbij de gassilo’s staat een meisje met haar blinde broer. “Not today sissy”, waarop ze me goedlachs toeroept: “have a nice day”. Ze is niet teleurgesteld en begrijpt dat charity moet worden gedeeld. Verderop staat een man met katapulten. Hij lacht altijd, ook als ik toch geen katapult van hem wil. Chap chap, ok! Later op de dag verlaat ik de snelweg. Een man uit Zim komt naar mij toelopen. Hij is een kunstenaar en het schilderij dat hij aanbiedt verbeeld zijn land. Bob Ross kent hij niet al is de stijl vergelijkbaar op de kleuren na. Al weken zie ik hem met dit schilderij langs de auto’s lopen. Tot nu toe heeft hij weinig geluk. Het schilderij is in 2 dagen gemaakt, verteld hij. Het verkopen ervan duurt vermoedelijk het tienvoudige.

Geen opmerkingen: